luni, 29 decembrie 2014

Speak (2004)

Gen: Drama

Distributie: Kristen Stewart, Elizabeth Perkins, Dick Hagerman, Allison Siko, Steve Zahn

Regizor: Jessica Sharzer [aflata la primul lungmetraj]

Buget: 1.000.000 $

Premii: 
- Best Narrative Feature (Jessica Sharzer), Woodstock Film Festival, 2004

Nota Gealapa: 7.85

Dupa o trauma suferita in timpul vacantei de vara, o tanara alege ca in primul an de liceu sa nu vorbeasca cu nimeni. Straduindu-se cu scoala, prietenii si familia, trebuie sa gaseasca curajul sa vorbeasca cu cineva despre ce i s-a intamplat.

Acest film m-a facut sa ma simt ca atunci cand gaseam in ouale Kinder o jucarie care imi placea. Nu stiam la ce sa ma astept, dar am dat pesteun film cu liceeni atipic si o poveste destul de originala si bine scrisa. Ce ma face sa fiu si mai impresionat este bugetul extrem de mic pentru un film din state. Am vazut filme din Romania care au avut acest buget.

Distributia mi-a dat o palma morala, pentru ca in rolul rincipal este Kristen Stewart, frigida Hollywoodului, din partea careia nu credeam ca o sa vad vreodata vreo urma de talent si care in acest film se descurca foarte bine. In apararea mea, interpreteaza o fata care nu prea se descurca cu cuvintele si alege sa fie muta si al carei ume de failie este Sordino (tacuta). Este probabil singura ipostaza in care se descurca si poate impresiona.

In ciuda notei mari pe care am acordat-o, nu va atseptati la o capodopera care sa devina obiect de studiu la cursurile de cinematografie de pe intreg mapamondul. Nota mea a fost influentata demai multe circumstante, printre care bugetul aproape inexistent si regizoarea debutanta. Este totusi o drama solida care te face sa empatizezi cu personajul principal si sa ai un sentiment de mila pe tot parcursul filmului. Ma astept ca fanii Twilight  sa isi puna acest film la loc de cinste in colectia personala.

Cu acest rol Kristen Stewart a obtinut prima ei nominalizare la Sundance Film Festival. In film este o scena in care se produce un viol, dar in timpul filmarilor Kristinica a descoperit ca este alergica la iarba si ca ii produce iritatii pe piele, astfel scena a fost mutata intr-o masina. Trailer:


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!