sâmbătă, 29 decembrie 2018

The Mystery of Picasso (1956)

Titlu original: Le mystère Picasso

Gen: Documentar

Distributie: Pablo Picasso, Henri-Georges Clouzot, Claude Renoir

Regizor: Henri-Georges Clouzot [a mai regizat: La prisonnière(1968), Inferno(1964), The Truth(1960), Les espions(1957), Diabolique(1955)]

Incasari: 267.836 $

Premii:
- Jury Special Prize, Cannes Film Festival, 1956

Nota Gealapa: 7.70

O inregistrare cu Pablo Picasso pictand numeroase panze in fata camerei, permitandu-ne sa ii vedem la lucru procesul creativ.

Nu sunt foarte multe lucruri de povestit despre acest film. Nu este un documentar clasic. Sunt doar cateva camere care l-au filmat pe Picasso in timp ce picta si cateva interactiuni cu acesta si cu toate astea mi se pare ca filmul are o valoare artistica deosebita. Simplitatea lui este dezarmanta si mi se pare uimitor sa vezi cum prin viata picturile si rapiditatea cu care i se succed ideile.

Nu am ce sa zic despre distributie. Vedem doar trei oameni. Pe Pablo Picasso insusi, pe regizor si pe cameraman la un moment dat si exista poate cinci dialoguri, dar aceste dialoguri sunt foarte palpitante, pentru ca iti dau ocazia sa vezi putin din trairile marelui artist si din felul in acre acesta gandeste.

Nu am pretentia ca am inteles tot ce am vazut, ca am dezlegat toate imaginile care mi-au aparut in fata, dar geniul este evident si cred ca acest film, pe langa valoarea artistica, este si un document istoric. Cu toate astea nu pot sa il recomand, pentru ca sunt foarte putini cei care ar rezista maibine de o ora privind un pictor in timp ce creeaza.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!