joi, 20 decembrie 2018

Ali and Nino (2016)

Gen: Drama, Romantic, Razboi

Distributie: Adam Bakri, María Valverde, Mandy Patinkin, Connie Nielsen, Homayoun Ershadi

Regizor: Asif Kapadia [a mai regizat: Maradona(2018), Amy(2015), Senna(2010), Uneternal City(2008), Far North(2007)]

Buget: 20.000.000 $

Nota Gealapa: 7
Metascore: 50/100

O poveste de dragoste intre un azer musulman si o femeie georgianca crestina, in perioada 1918-1920.

Mi-a placut destul de mult acest film. Are tensiune pe doua planuri, care se imbina destul de bine. Eu m-am concentrat destul de mult si pe aspectul istoric, pentru ca nu stiam nimic despre istoria Azerbaidjanului si chiar daca un film nu este cea mai buna sursa de informatii, pot spune ca am aflat lucruri noi, despre care habar nu aveam. Din punct de vedere al tehnologiei filmul nu este spectaculos, dar compenseaza cu o cinematografie foarte reusita si cu costume si decoruri impresionante, care te transporta cu succea in acele vremuri. Povestea de dragoste nu este nici siropoasa si nici foarte exagerata, iar asta este inca o bila alba.

Strict din punct de vedere al numelor, distributia poate parea destul de comuna, dar am vazut interpretari solide, muncite si credibile. Adam Bakri si María Valverde au dus filmul in spate destul de bine, cu o chimie foarte buna intre ei si cu interpretari foarte naturale. Prin rolurile secundare am vazut destule interpretari asemanatoare cu cele din filmele istorice ale lui nicolaescu, dar nu m-au deranjat deloc.

Din ce am studiat, am amflat ca filmul are la baza o carte foarte buna si ca a fost finantat de familia actualului presedinte din Azerbaidjan, pentru a-l folosi ca intrument de PR in fata tarilor vestice. Imi inchipui ca daca ar fi fost un film mai independent, poate ar fi avut chiar mai multa substanta. Chiar daca nu am citit cartea, intuiesc ca ce s-a pierdut pe parcurs este mare parte din context si aproape tot umorul si spun asta doar pentru ca am resimtit lipsa celor doua. Principalul motiv pentru care va recomand sa vedeti filmul sunt cinematografia si costumele care sunt incredibil de... credibile.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!