vineri, 25 aprilie 2014

Legiunea straina (2008)

Gen: Drama

Distributie: Mihaela Ailincai, Gheorghe Aur, Catalin Paraschiv, Oana Piecnita, Rica Raducanu

Regizor: Mircea Daneliuc [a mai regizat: Cele ce plutesc(2009), Marilena(2008), Sistemul nervos(2005), Ambasadori, cautam patrie(2003), Senatorul melcilor(1995)]
 
Nota Gealapa: 5.45

Trei prieteni dintr-un sat undeva in Oltenia, hotarasc sa se inscrie in legiunea straina si incep antrenamentele de supravietuire.

Din acest film eu am inteles doua lucruri. Primul este ca oltenia este un fel de texas. S-au adunat acolo toti nebunii si orice ar face este un haos general. Al doilea este ca, chiar si in filme, soarta romanului este aceeasi. Oricat s-ar stradui, ramane tot un gainar, dornic de castig rapid fara prea multa munca si, indiferent ce ar face si cat ar da din coate, are parte tot de un sfarsit tragic.

O singura reprezentatie artistica m-a impresionat. Cea a lui Rica Raducanu. Nu a facut un rol demn de premiile Gopo, dar pentru un fotbalist cu zece clase s-a descurca excelent, chiar mai bine decat destui dintre actorii profesionisti din distributie.

Ce mi se pare mie, dupa ce am vazut cateva filme de-ale lui, este ca Danieluc uraste pe toata lumea si, mai presus de orice, uraste tara in care s-a nascut. Poate mi se pare numai.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!