sâmbătă, 13 iunie 2020

The last Shaman (2016)

Gen: Documentar, Aventura, Drama

Distributie: Guillermo Arevalo, James Freeman

Regizor: Raz Degan [aflat la prima experienta ca regizor]

Incasari: 17.844 $

Premii: 
- Jury Prize - Documentary Awards, LifeArt Festival, 2018

Nota Gealapa: 6.95
Metascore: 49/100

James isi acorda 12 luni, inainte sa isi dea singur dreptul de a se sinucide si pleaca in padurea amazoniana, sperand sa gaseasa un saman care sa ii salveze viata.

Ce ne invata acest film? Ca daca esti un copild e bani gata putin tristut, te duci sa iti rezolvi problemele pe banii parintilor, timp de un an, intr-o tara indepartata cu droguri la discretie. Eu convietuiesc cu o depresie serioasa de ani de zile si nu mie se pare ca ce are baiatul asta este asa grav. Exista formea mai grave ale depresiei, decat cu ce sunt eu familiarizat? Sunt convins ca da, dar nu cred ca este cazul in acest film. Am fost mai degraba atent la situatia sociala si stilul de viata din Peru, decat la protagonist.

James Freeman este dupa parerea mea, doar un copil de bani gata rasfatat, care cerseste atentie, inventand probleme pentru ca nu este bagat in seama suficient, lucru acre se intampla probabil pentru ca nu este special cu nimic. Este doar un individ de rand, cum suntem majoritatea dintre noi, care sufera de atrabila. Adevarata drama din film, mi se pare cea a lui Guillermo Arevalo, un vraci local, care a incercat sa il ajute pe acest ipohondru, iar ca rezultat a fost izgonit de comunitatea din satul sau si a trebuit sa se mute cu toata familia.

Inteleg mesajul pe care incearca sa il transmita acest film si anume ca daca vrem sa facem o schimbare in viata noastra puterea trebuie sa vina dinauntrul nostru, nu de la oricine altcineva si depinde de noi sa gasim vointa necesara. Este un mesaj corect, doar ca aici emitatorul este problema. Daca acesta nu prezinta incredere, atunci nici mesajul nu mai este asa credibil. Am mai vazut filme cu oameni in cautare de ceva, fie ca e vorba de Dumnezeu, suflet, leacuri sau orice altceva si am vazut exemple de astfel de oameni care m-au convins ca dorinta lor este sincera si cu care am empatizat. Acest James nu cred ca face parte din acea categorie de oameni si nu merita atentia nimanui.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!