joi, 18 iunie 2020

American Circumcision (2017)

Gen: Documentar

Distributie: Georgeanne Chapin, Jonathon Conte, Dean Edell, Andrew Freedman, John Geisheker

Regizor: Brendon Marotta [aflat la primul lungmetraj]

Premii:
- Festival Prize - Best Documentary Feature Film, Lone Star Film Festival, 2017
- Silver Jury Prize - Feature, Seattle Social Justice Film Festival, 2017

Nota Gealapa: 6.55

O dezbatere despre circumcizia moderna si despre cresterea miscarii Intactiviste, care pretinde ca toti oamenii ar trebui sa aiba dreptul de a decide singuri ce se intampla cu corpul lor.

Intr-o lume cu nenumarate probleme reale si grave, americanii gasesc noi lucruri banale pentru acre sa protesteze. De aceasta data este vorba despre circumcizie, o situatie de altfel destul de serioasa, dar a carei rezolvare mie mi se pare banala. Este clar ca in America in spatele oricarui obicei si oricarei proceduri exista un interes major si atunci cand ataci interesele cuiva in partea aia de lume, urmeaza o campanie de defaimare si o reactie agresiva din partea celor vizati. Mi se pare insa ca aceasta lupta nici nu are sens. Daca esti activist pentru aceasta problema ar trebui sa te adresezi direct viitorilor parinti, nu sa incerci sa te lupti cu morile de vant incercand sa modifici legile si o cultura veche de sute de ani. Filmul este decent, ca d eobicei in astfel de filme, argumentat de partea  care depisteaza problema, si mai putin argumentat, dar mai vocal din partea acuzatilor.

Filmul este destul de obiectiv si are marturii din ambele tabere, unele mai convingatoare decat altele, dar lipsesc anumite opinii importante de la omaeni din sistem care refuza sa vorbeasca, asa cum era si de asteptat de altfel. Am vazut inflacarare si incapatanare in ambele tabere si nu pare ca va exista un dialog real prea curand. Este o problema despre care eu am o parere clara si a carei evolutie nu ma intereseaza, dar fiecare film de acest gen imi mai dezvaluie cate o mica bucata de puzzle, crae ma face sa realizez ca ueori e mai bine sa fii in partea asta de lume, decat peste ocean.

Mi-a placut acest film pentur ca cei responsabili au documentat foarte bine problema si au reusit sa o explice pe intelesul tuturor, chiar si din punct de vedere religios. Varianta pe care eu am vazut-o a fost una cenzurata. Pentru mine, care aveam deja o parere cam in aceeasi directie cu filmul nu a fost o problema, dar sper ca exista si variante necenzurate, in care operatiile si pozele respective sa fie vizibile pentru ca e clar ca e nevoie de ceva socant pentru a schimba parerea unui om foarte putin dispus sa si-o schimbe. Pentru mine, acest film a demontat o parere falsa pe care eu o aveam dintotdeauna. Credeam, fara sa studiez problema si doar pentru ca parea logic, ca cei circumcisi au cumva performante sexuale mai bune, avand in vedere ca zona respectiva se desensibilizeaza in timp, dar aparent in realitate se intampla fix invers si sunt mult mai predispusi la probleme genitale. Este interesant de vazut si cu siguranta va ajuta sa luati o decizie mai informata daca urmeaza sa aveti un copil.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!