sâmbătă, 2 decembrie 2017

The Wave (2015)

Titlu original: Bølgen

Gen: Drama, Thriller, Actiune

Distributie: Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp, Jonas Hoff Oftebro, Edith Haagenrud-Sande, Fridtjov Såheim

Regizor: Roar Uthaug [a mai regizat: Escape(2012), Magic Silver(2009), Cold Prey(2006)]

Buget: 50.000.000 NOK
Incasari: 13.000.000 $

Premii:
- Best Sound Design (Årets lyddesign), Amanda Awards, Norway 2016
- Best Film (Årets norske kinofilm), Amanda Awards, Norway 2016
- Best Editing, Kosmorama, Trondheim Internasjonale Filmfestival, 2016
- Best Producer, Kosmorama, Trondheim Internasjonale Filmfestival, 2016
- Best Male Actor in a Leading Role (Kristoffer Joner), Kosmorama, Trondheim Internasjonale Filmfestival, 2016
- Best Production Design, Kosmorama, Trondheim Internasjonale Filmfestival, 2016

Nota Gealapa: 7
Metascore: 68/100

Desi un eveniment demult anticipat, toata lumea este luata prin surprindere atunci cand muntele de deasupra popularului fiord norvegian Geiranger se prabuseste si creeaza un tsunami violent, inalt de 85 de metri. Un geologist este unul dintre cei prinsi in mijlocul evenimentelor.

Unul din cele mai surprinzatoare filme pe care le-am vazut in ultima vreme. Nu credeam ca se fac si astfel de filme in Europa. Toti am mai vazut filme in care un tsunami ameninta existenta unor oameni, dar acesta este unul din cele speciale. Faptul ca are la baza o situatie reala iminenta in Norvegia, ii sporeste mult tensiunea. Cinematografia te lasa uneori fara rasuflare, iar eroii arata a oameni normali, nu ca niste semizei cum se intampla de obicei la Hollywood.

Numele din distributie nu imi spun nimic, dar din ce am reusit eu sa inteleg trecand peste bariera lingvistica, mi s-a parut ca am vazut destula naturalete si interpretari credibile. Chiar m-am emotionat putin spre final, asa ca nu am nici o plangere la acest capitol. Nici macar actorii copii nu au avut nici o ezitare.

Foarte putinele clisee ale genului sunt prezente in acest film. Regizorul Roar Uthaug le-a ocolit cu dibacie, chiar daca la baza povestea este una clasica cu experti neintelesi de restul oamenilor, cu decizii proaste si asa mai departe. Scenele dezastrului sunt absolut credibile si nu imi aduc aminte de cand nu am mai empatizat atat cu personajele unui film. Fiilmul asta este ca o gura de aer proaspat si il recomand cu incredere. Este genul ala de film pe care dupa o anumita perioada de timp vrei sa il revezi.
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!