sâmbătă, 12 martie 2016

Despre CrossFit... Replay Crossfit

Inainte de orice trebuie sa explic contextul. Dupa un inceput de viata destul de sportiv, am devenit din ce in ce mai sedentar, pana in punctul in care nu am mai alergat trei pasi consecutivi cam doi ani de zile. Rezultatul au fost 100 si ceva de kg. In momentul in care m-am lasat de fumat, am constientizat ca trebuie sa ma misc, ca sa nu ma ingras si mai tare, pana in punctul in care sa imi dezvolt un complex din cauza asta. Comod din fire, am tot gasit scuze de genul "nu am timp", "e prea departe" sau "e prea scump".

Intr-o zi insa, la doar 400 de metri (aveam sa aflu ulterior) de sediul companiei in care lucrez si-a deschis usile o sala de crossfit, care avea un antrenament ce incepea la 30 de minute dupa ora la care termin eu munca. In plus, prima sesiune de antrenament este gratis. Da, exact ca la droguri. Brusc, nu se mai aplica nici o scuza.

Avand si un prieten practicant care ma batea la cap de vreo sase luni sa incerc, am zis sa fac pasul cel mare si sa ii vizitez pe vecinii de la Replay CrossFit. Prima data le-am trimis un mail, in care explicam de ce cuvantul incepator nu descrie suficient de bine situatia mea si dupa raspunsul loc in care m-au asigurat ca o sa supravietuiesc, dar o sa am o febra musculara memorabila, am programat prima sedinta. M-am gandit sa povestesc ce se intampla acolo mai devreme, dar simteam ca e prematur sa am o parere. Azi insa, m-am antrenat si cu singurul trainer cu care nu o facusem, deci am o imagine cat de cat completa. Astfel ca o sa impartasesc impresiile mele; si cele pozitive si cele negative. Mentionez de la inceput ca ma adresez novicilor, ca si mine, sau celor care nu au intrat vreodata intr-o sala din diverse motive. Nu sunt eu in masura sa fac recomandari sportivilor experimentati.

O sa incep cu locatia. Amplasata pe celebrul Dimitrie Pompei, este la indemana pentru mii de corporatisti, dar greu de ajuns pentru soferii din orice alta zona. Noroc ca metroul e aproape. In cladire sunt doua sali. Cu ochiul meu de neavizat pare sa nu lipseasca nimic din ele. As spune ca sunt si destul de incapatoare, dar daca se strang peste zece persoane la un antrenament, in functie de exercitiile din ziua respectiva, s-ar putea sa nu mai para asa. Lucru foarte important, ambele camere sunt foarte curate mereu.  Intr-o singura dimineata podeaua a dat semne de oboseala si am ezitat putin sa ma intind pe jos. Pun acest lucru pe seama faptului ca era sambata si curatenia urma probabil sa aiba loc dupa antrenament. Vestiarul este si el in permanenta curat si inodor. Toaleta de asemenea. Vestiarul baietilor are inconvenientul de a fi la etaj. Au fost zile cand am fost tentat sa imi las hainele acolo doar sa nu mai urc. Parcarea exista si ea, dar daca stationati mai mult de o ora trebuie sa platiti vreo 4 lei.


Personalul este format din patru traineri, dintre care doi (Joe si Luminita) sunt chiar proprietarii, si o domnisoara foarte draguta la receptie, pe care o banuiesc ca are de fapt un rol mult mai important in businessul asta. Desi sunt firi total diferite, toti sunt extrem de amabili, prietenosi, toleranti si rabdatori.  M-au facut sa ma simt binevenit de fiecare data si uneori nu reusesc sa inteleg cum sunt atat de pozitivi, desi acest proiect nu s-a nascut usor. Nu intru acum in detalii, dar s-ar putea face un mic film cu acest subiect. As spune ca toti cinci au o contributie majora la decizia unui client de a reveni.

Antrenamentele... as spune ca antrenamentele sunt cel mai mare atu al acestui gen de miscare. Imprumuta si combina elemente din mai multe sporturi, ceea ce duce la o diversitate iesita din comun. Desi elemente de baza se regasesc in fiecare antrenament, programele sunt facute astfel incat sa nu se repete deci nu te plictisesti niciodata. Sunt grele? Pentru un neavizat ca mine as spune ca da; cel putin primele sedinte. Bunavointa exista din partea antrenorilor, care adapteaza programele si pentru incepatori, dar tot va veti alege cu o febra musculara mai usoara sau mai grea, depinde de cat de activi sunteti de obicei. Si aici cei patru traineri difera. Mai permisivi sau mai intrasigenti, mai fermi sau mai "intelegatori", toti au ceva in comun: acorda atentie tuturor participantilor (mai ales incepatorilor), explica de fiecare data si sunt foarte atenti ca exercitiile sa fie executate corect. Eu unul am avut febre musculare intense la inceput si am descoperit cateva locuri in care nu credeam ca te poate durea, dar nu regret nici o picatura de transpiratie.

La inceput, pana sa devina cat de cat cunoscuti, s-a intamplat sa fim si numai doua-trei persoane la un antrenament. Mie imi convenea de minune aceasta situatie, dar trebuie sa traiasca si ei, asa ca m-am obisnuit si participarile mai numeroase de acum. Revenind la pozitivismul extrem al personalului, asta a fost unul din lucrurile cu care m-am obisnuit cel mai greu. High five-uri dese, incurajari colective, aprecieri... toate au fost destul de stanjenitoare in prima faza. Joe este american si din cate am reusit eu sa pun cap la cap Luminita a trait foarte mult timp peste ocean si ea. Din acest motiv ei au o atitudine de tipul "can do" molipsitoare si din normalitatea lor fac parte lucuri cu care un roman ursuz si vesnic suspicios ca mine, nu este obisnuit.

Partenerii de "suferinta" formeaza o lume pestrita, lucru care imi place de asemenea. Vin deopotriva incepatori si exeperimentati, barbati si femei. Ca la orice sala exista si acei "arieni", mai buni decat toti, dornici sa isi arate superioritatea si care au in permanenta o sclipire de aroganta in ochi. Din fericire aici sunt foarte putini si parca sunt mai cizelati decat la o sala obisnuita.

Puteti studia lista completa de preturi dand click pe imaginea din stanga. Pentru mine, care folosesc 7cardul, este foarte ieftin. Despre restul preturilor va formati singuri o perere.

In concluzie, as cataloga experienta mea cu Replay CrossFit de pana acum ca fiind extrem de reusita. Am descoperit o lume noua, oameni foarte ok si un loc unde timp de o ora pot sa uit de orice altceva. Nu mi se intampla des sa recomand ceva  sau pe cineva, dar cu toata increderea va recomand sa incercati crossfit si Replay CrossFit.

PS: Mi-am permis sa le fur niste poze de pe Facebook si de pe site. Sper sa nu afle, sau sa nu se supere daca vor afla.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!