miercuri, 16 iunie 2021

Dracula Untold (2014)

Gen: Fantastic, Actiune, Drama

Distributie: Luke Evans, Dominic Cooper, Sarah Gadon, Art Parkinson, Charles Dance

Regizor: Gary Shore [a mai regizat: Holidays(2016)]

Buget: 70.000.000 $
Incasari: 217.124.280 $

Premii:
- Saturn Award - Best Horror Film, Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films, SUA 2015
- Saturn Award - Best Costumes, Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films, SUA 2015
- Best Horror Poster, Golden Trailer Awards, 2015

Nota Gealapa: 6.80
Metascore: 40/100

Pentru ca regatul său este amenințat de turci, tânărul prinț Vlad Tepes trebuie să devină un monstru temut chiar si de propriul său popor pentru a obține puterea necesară sa isi protejeze propria familie, dar și celelalte familii din regat.

Dracula nu mai este de mult timp un personaj in voga la Hollywood, de altfel vampirii in sine nu mai sunt la moda si nici eu nu ami vazusem un astfel de film de ceva vreme. Nu stiu daca am fost eu prea indulgent pentru ca am fost nostalgic, cert este ca mi-a placut destul de mult filmul. Mi-a placut ca pentru prima data se arunca si cateva din faptele istorice care au stat la baza creerii mitului. Recunoastema stfel nume si evenimente din trecut, dar senzatia asta trece repede pentru ca aceste informatii adevarate la baza sunt rastalmacite si stricate destul de repede pentru a lasa loc fantasticului. Mi-au placut si efectele vizuale si cred ca si scenele de actiune au fost in mare parte reusite, unele chiar aproape epice. S-a lasat loc pentru un sequel cae sper totusi sa nu se intample, pentru ca un film cu Dracula odata la ctiva ani e suficient. Sper doar ca urmatorul care va aborda acest subiect sa includa si mai multe aspecte reale din viata lui Vlad Tepes.

Distributia nu este chiar de prima mana si nu iti ia ochii prea mult, dar il are in centru pe Luke Evans, cu o prestatie destul de buna, cam maxim din ce putea sa scoata dintr-un asemenea personaj. Sarah Gadon pe langa faptul ca este adorabila, ajuta si ea cu o prestatie decenta, dar cred ca interpretarile amandurora au fost putin prea dramatice. Cred totusi ca a fost o indicatie regizorala, pentru ca majoritatea actorilor au oferit interpretari in acest stil. Nu este in nici un caz genul de film in care un actor sa se faca remarcat, dar treaba pe care au facut-o acestia a fost suficient de buna incat sa te lase sa te bucuri de poveste.

Cred ca multi se vor ofusca pe nerespectarea adevarurilor istorice aduse in discutie, pentru ca acestea sunt denaturate de dragul actiunii, dar mi se pare o ineptie sa te superi dintr-un asemenea motiv. Pana la urma este un film cu vampiri; cam cat de adevarat vrei sa fie? Nu poti sa ai asemenea asteptari la fel de nerealiste ca personajul principal. E adevarat ca si eu era sa cad in aceasta capcana in primele minute, cand castelul lui Dracula din film nu este nici Bran si nici poenari, dar dupa aceea mi-am adus aminte ce fel de film urmaresc, si trebuie sa va spun ca l-am gasit chiar agreabil. Este un film usor de urmarit, palpitant si cu efecte reusite pe care vi-l recomand.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!