marți, 20 noiembrie 2018

The Conspirator (2010)

Gen: Drama

Distributie: Robin Wright, James McAvoy, Tom Wilkinson, Kevin Kline, Evan Rachel Wood

Regizor: Robert Redford [a mai regizat: Cathedrals of Culture(2014), The Company You Keep(2012), Lions for Lambs(2007), The Legend of Bagger Vance(2000), The Horse Whisperer(1998)]

Buget: 25.000.000 $
Incasari: 15.478.800 $

Premii:
- Best Director - Jury Prize, Global Nonviolent Film Festival, 2012
- Feature Film Category, Humanitas Prize, 2012

Nota Gealapa: 7.15
Metascore: 55/100

Mary Surratt este singura femeie acuzata ca fiind conspirator, in procesul de dupa asasinarea lui Abrahalm Lincoln. Dupa ce toata natiunea se intoarce impotriva ei, aceasta este nevoita sa se bazeze pe avocatul ei sovaitor ca va descoperi adevarul si ii va salva viata.

Nu stiu cat respecta acest film adevarul istoric si cat este infloritura, dar mie mi-a placut ce am vazut. A fot un film tensionat de la ineput pana la sfarsit si mi-a aratat ca pana si in leaganul autointitulat al libertatii si al drepturilor omului, aceste atribute pot fi calcate in picioare atunci cand este nevoie. Nu foarte ompos din punct de vedere al efectelor vizuale, filmul straluceste insa la capitolul costume si propune o cinematografie care contribuie din plin la atmosfera generala. Scenariul a fost si el bine scris si pentru ca eu nu stiam povestea din care a fost inspirat, nivelul de suspans a fost unul foarte bun, pana in momentul unui final atipic pentru Hollywood.

Distributia este si ea una foarte buna, in cea mai mare parte si mi-a inspirat inca de la inceput seriozitate. Din pacate insa, chiar alegerea protagonistului, James McAvoy, nu mi s-a parut cea mai potrivita. Chiar daca nu a facut neaparat o treaba rea, nu pot sa scutur senzatia ca multi alti actori ar fi dus la capat mult mai bine acest rol. In rolurile secundare insa, nu am gasit nimic de reprosat. Am vazut doar interpretari bune de la actori importanti si o sa ii amintesc doar pe Tom Wilkinson, Kevin Kline, Danny Huston sau Justin Long.

Robert Redford a produs multe filme, dar a regizat doar cateva si chiar daca nu a fost nici unul vreo capodopera, toate au fost destul de solide, cum este cazul si cu The Conspirator. Cred ca filmul transmite un mesaj important si mai cred ca se pot face unele paralele si cu prezentul, pentru ca sunt destule exemple moderne in care democratia este incalcata. In plus, pentru noi, in partea asta de lume, este o oportunitate de a mai cunoaste un episod de istorie care ne este total strain celor mai multi dintre noi, asa ca vi-l recomand.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!