duminică, 26 aprilie 2020

Baaría (2009)

Gen: Comedie, Drama

Distributie: Francesco Scianna, Margareth Madè, Lina Sastri, Ángela Molina, Nicole Grimaudo

Regizor: Giuseppe Tornatore [a mai regizat: Correspondence(2016), The Best Offer(2013), L'ultimo gattopardo: Ritratto di Goffredo Lombardo(2010), The Unknown Woman(2006), Malena(2000)]

Buget: 28.000.000 €
Incasari: 16.017.513 $

Filmul a obtinut 14 premii, printre care:
- Capri Arts Award, Capri, Hollywood 2009
- Capri Exploit Award, Capri, Hollywood 2009
- Capri Movie of the Year Award, Capri, Hollywood 2009
- David - Best Music (Migliore Musicista), David di Donatello Awards, 2010
- David of the Youth, David di Donatello Awards, 2010

Nota Gealapa: 7.10

Baaria este argoul sicilian pentru Bagheria, locul unde s-a nascut Giuseppe Tornatore, iar acest film este o epopee autobiografica a trei generatii din satul sau natal.

Acest film are un parfum retro mediteranean foarte agreabil, dar trebuie sa va inarmati cu rabdare daca vreti sa il vedeti trebuie sa va inarmati cu rabdare pentru ca dureaza aproape trei ore. Este o comedie la baza, dar este o comedie dulce-amara, pentru ca glumele sunt inconjurate de simboluri si emotie. Giuseppe Tornatore este un regizor de la care am mai vazut filme si nu am fost niciodata dezamagit. Se vorbeste in cea mai cliseistica italiana, aproape caricaturala uneori, dar cu acare te obisnuiesti odata cu trecerea timpului. Chiar daca este un film lung, fara cine stie ce efecte vizuale sau scene complicate, filmul nu este deloc plictisitor si cu atentie la detalii si o subtitrare buna poate fi o experienta foarte placuta.

Distributia este foarte buna. Nu sunt actori neaparat consacrati international, dar sunt nume importante ale cinematografiei italiene. Femeile emana feminitate si senzualitate din plin si cred ca ele dau sarea si piperul acestui film, chiar daca protagonistul este un barbat. Interpretarile mi s-au parut foarte bune, banuiesc ca sunt conforme cu epoca in care se desfasoara actiunea si mi se pare ca toti actorii au avut o chimie foarte buna intre ei. Nu pot sa remarc un actor anume, as spun ca nivelul bun al interpretarilor este dat de omogenitatea grupului.

Filmul are vlasta si la final am avut tendinta de a aplauda. Este si nostalgic, si romantic, si vintage si chiar am avut senzatia ca vad ceva epic, Cinematografia si muzica sunt si ele foarte bune si in tema. Este foarte greu sa descriu acest film si nici nu stiu cu ce sa incep. Filmul poate parea superficial, dar personal cred ca are destula substanta. Cel mai simplu ar fi sa il vedeti si sa va faceti propia parere. Eu indraznesc sa il recomand. Daca eu l-am vazut la 5 dimineata si am rezistat trei ore fara sa atipesc, inseamna ca are ceva bun.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!