miercuri, 5 septembrie 2018

Upgrade (2018)

Gen: SF, Thriller, Actiune

Distributie: Logan Marshall-Green, Melanie Vallejo, Steve Danielsen, Abby Craden, Harrison Gilbertson

Regizor: Leigh Whannell [a mai regizat: Insidious: Chapter 3(2015)]

Buget: 5.000.000 $
Incasari: 12.400.000 $ (pana acum)

Premii:
- Audience Award - Midnighters, SXSW Film Festival, 2018

Nota Gealapa: 7.60
Metascore: 67/100

In viitorul apropiat, tehnologia controleaza fiecare aspect al vietii. Viata lui Grey, un tehnofob autoproclamat, este data peste cap si singura lui speranta de a se razbuna un implant experimental, numit Stem.

Din cand in cand imi pica in amini un film despre care nu am auzit nimic, de la care nu am nici un fel de asteptare si care reuseste sa ma ia total prin surprindere. Upgrade este unul din acele filme. Singurul motiv pentru care l-am vazut a fost ca a aparut in 2018 si sunt cam in urma cu filmele de anul asta. In rest, ce asteptari puteams a am de la un film australian cu buget redus? Am avut surpriza sa vad un film coeent, cu o intriga interesanta, pusa in scena foarte bine. De obicei, un SF futurist nu se descurca foarte bine in lipsa unui buget pe masura ambitiilor, dar acest film este o exceptie. Compenseaza lipsurile de la capitolul efecte vizuale si tehnologie, cu un scenariu bun ce ofera dialoguri solide, suspans si rasturnari de situatie reusite.

Si distributia, ca si titlul filmului, mi-a fost la fel de necunoscuta. Protagonsitii din acest film nu se numara printre actorii australieni pe care sa ii cunosc. Mi-ar fi placut sa spun ca de acum o sa ii tin minte si o sa le urmaresc acrierele, dar nu e cazul. Au oferit interpretari decente, solide, credibile, dar fara sa straluceasca. Au facut insa suficient pentru a nu strica o poveste buna si au contribuit fiecare cum a putut.

Filmul are o oarecare unicitate in unele aspecte; de exemplu, in cinematografie sau in felul in care sunt filmate scenele de actiune. In plus, este destul de sangeros, lucru mereu binevenit pentru un film de acest gen. Lipsa unui buget mai mare se simte pe ici pe colo, dar pentru ca nu este deloc un film plictisitor si pentru ca m-a prins din primul pana in ultimul minut, il recomand cu incredere.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!