miercuri, 6 iunie 2018

The Importance of Being Earnest (1952)

Gen: Comedie, Drama

Distributie: Michael Redgrave, Richard Wattis, Michael Denison, Walter Hudd, Edith Evans

Regizor: Anthony Asquith [a mai regizat: The Yellow Rolls-Royce(1964), The V.I.P.s(1963), An Evening with the Royal Ballet(1963), Guns of Darkness(1962), Two Living, One Dead(1961)]

Premii:
- Best Production Design, Venice Film Festival, 1952

Nota Gealapa: 7.85

Dupa ce Algernon descopera ca prietenul sau, Ernest, a creat un frate fictiv pe care il foloseste ca pretext de fiecare data cand vrea sa scape de viata plictisitoare de la tara, acesta isi asuma rolul fratelui creand o confuzie sporita.

In acele vremuri foarte putine filme isi permiteau sa se bucure din plin de tehnologia disponibila, care si asa nu era foarte ofertanta, asa ca majoritatea nu se puteau baza decat pe un scenariu bun si pe talenul actorilor. Aici intriga este destul d einteresant, nu foarte complexa, dar cu potential umoristic bunicel; drept dovada, aceasta a fost refolosita de cateva ori de-a lungul timpului. Este filmat intr-un stil specific al acelor vremuri. Iar cinematografia europeana de atunci nu se asemana foarte tare cu ce se intampla peste ocean. Povestea a curs insa natural, cu un umor specific scheciurilor cu Puiu Calinescu, dar bun, asa ca interesul meu a fost unul crescut pana la final.

Nu stiu cat de relevanti erau la momentul aparitiei filmului actorii din distributie, dar eu tind sa cred ca erau pentru ca prea mi s-au parut familiare unele figuri. Interpretarile au fost bune, cu mentiunea ca au respectat rigorile si stilul de a dramatiza din acei ani. Dupa o perioada scurta de acomodare, pot sa spun ca am gasit prestatiile protagoistilor ca fiind cel putin agreabile.

Am vrut sa vad acest original, inainte sa ma apuc sa vad cel ami recent remake cu acelasi nume, aparut in 2002. Am considerat important sa am un termen de comparatie si pot sa spun ca originalul a setat un standard destul de inalt. Filmul m-a purtat intr-o perioada romantica si extravaganta si asta mi-a placut. Il recomand ca o experienta inedita. Trailer:


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!