joi, 29 august 2019

Talvar (2015)

Gen: Drama, Mister, Thriller

Distributie: Irrfan Khan, Konkona Sen Sharma, Neeraj Kabi, Sohum Shah, Atul Kumar

Regizor: Meghna Gulzar [a mai regizat: Raazi(2018), Dus Kahaniyaan(2007), Just Married: Marriage Was Only the Beginning(2007), Filhaal...(2002)]

Incasari: 6.879.098 $

Premii:
- Technical Award - Best Editing, Awards of the International Indian Film Academy, 2016
- Silver Lotus Award - Best Screenplay (Adapted), National Film Awards, India 2016
- Editor's Choice - Performer of the Year (Male) (Irrfan Khan), Stardust Awards, India 2016

Nota Gealapa: 7.10

Un investigator experimentat confrunta cateva teorii contradictorii despre autorii unei duble omucideri.

Acesta a fost poate filmul indian de la care am avut cele mai mari asteptari, la cat de umflate erau notele primite pe diverse siteuri. Este un film bun, nu neg asta, dar nu este nici pe departe capodopera cinematografica pe care ma asteptam sa o vad. Este bazat pe o poveste reala, ceea ce il face bineinteles mai interesant, dar nici acest aspect nu poate compensa modul rudimentar in care evolueaza actunea, prea banal si lipsit de logica pentru un film despre o investigatie criminala. Tensiune si suspans exista, dar povestea nu este cea mai cursiva si nici deznodamantul nu este unul satisfacator, dar banuiesc ca s-a dorit cat de cat respectarea povestii originale.

Chiar daca nu sunt deloc la curent cu numele in voga de la Bollywood, chiar si eu l-am recunoscut pe Irrfan Khan, protagonistul din acest film, cu o interpretare foarte buna, aproape occidentala. Din acest punct de vedere putem imparti prestatiile actorilor in doua tipologii clare: unele moderne, naturale, deloc supradramatice si unele intr-un profund stil clasic indian, despre care nu imi dau seama daca au fost involuntare sau hiperbolizate intentionat pentru a scoate in evidenta arhaismul unui sistem. Per total insa, interpretarea este la un nivel suficient de bun pentru a nu te scoate din film.

Chiar daca nu este un clasic, tot este un film care merita vazut. Nici fazanii nu sunt pasari rare, dar tot prezinta interes pentru ornitologi. Muzica este foarte discreta si contribuie pozitiv la setarea atmosferei, lucru de asemenea de remarcat intr-un film indian. Filmul este neasteptat de brutal si nu ai crede ca regizorul este o femeie. Imi inchei pentru moment periplul prin cinematografia indiana, iar acest ultim film este unul bun pe care vi-l recomand. Singurul motiv pentru care eu am fost dezamagit este nivelul exagerat al asteptarilor mele.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

NetFlash.ro la indemana ta!