Gen: Thriller
Distributie: Vincent Cassel, Déborah François, Joséphine Japy, Sergi López, Catherine Mouchet
Regizor: Dominik Moll [a mai regizat: Only the Animals(2019), News from Planet Mars(2016), Lemming(2005), With a Friend Like Harry...(2000), Intimité(1994)]
Buget: 11.000.000 €
Incasari: 1.809.527 $
Nota Gealapa: 6.25
Metascore: 56/100
In Madridul secolului XVII, Ambrosio este abandonat la poarta unei manastiri si este crescut de calugarii capucini. Ajuns el insusi calugar, devine un predicator neintrcut, ale carui ceremonii atrag multimi de oameni si admiratia tuturor. Admirat pentru rigoarea lui extrema si virtutea absoluta, Ambrosie crede ca se poate feri de orice tentatie, dar diavolul nu si-a spus ultimul cuvant.
Acest thriller biserices cu intrigi sexuale monahale s-a dovedit a nu fi cine stie ce pana la urma. In loc sa para un film old school, a parut un film vechi cu totul. Parca am vazut un film european din anii '80, nu unul contemporan. Nu stiu cum a fost cheltuit un buget totusi decent, pentru ca am vazut doar o mana de efecte vizuale, scene complicate nu prea exista si nici cinematografia nu m-a dat pe spate. Povestea propune o perspectiva interesanta si reeseste sa creeze o atmosfera sumbra si ciudata, dar ceva nu functioneaza pe deplin.
Distributia este de nievlul filmului. Protagonistul este Vincent Cassel, un actor foarte experimentat si apreciat, popular in Europa si nu numai, care are si aici o interpretare destul de buna, dar efortul lui de a scoate mai mult decat e cazul de la un scenariu mediocru este evident. In afara de el, doar Joséphine Japy pot spune ca s-a mai remarcat cat de cat, cu o interpretare sensibila si destul de credibila. Nu li s epot aduce reprosuri actorilor. Acestia au oferit cat s-a putut, doar ca unele proiecte pur si implu nu sunt bune.
Felul in care a fost pusa in scena povestea mi se pare destul de neglijent si indolent, pentru ca potential a existat. Aceasta transpunere are unele accente faustiene. Pe foarte scurt, este doar un film catolic despre pretul platit pentru a zbura, o paralela la mitul lui Icar. Cred ca principala culpa a filmului este graba si dorinta mult prea mare de a oferi o lectie morala importanta. La baza, filmul se sprijina doar pe interpretarea lui Vincent Cassel, care de aceasta data nu este de ajuns.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu