Distributie: Monica Bellucci, Vincent Cassel, Albert Dupontel, Jo Prestia, Philippe Nahon
Regizor: Gaspar Noe [a mai regizat: Love(2015), Short Plays(2014), 7 dias en la Habana(2012), SebastiAn: Love in Motion(2012), Enter the Void(2009)]
Incasari: 4.100.000 $
Premii:
- Top Films of the Decade - International Competition, CinEuphoria Awards, 2010
- Best Foreign Language Film, San Diego Film Critics Society Awards, 2003
- Bronze Horse, Stockholm Film Festival, 2002
Nota Gealapa: 7.35
Metascore: 51/100
Evenimentele unei nopti tragice in Paris, cand frumoasa Alex violata si batuta intr-un pasaj pietonal, sunt dezvaluite intr-o cronologie inversata.
Filmul incepe cu deznodamantul si se termina cu intriga. Acest concept este foarte interesant in prima faza si te face sa fii foarte curios cum si de ce se intampla unele lucruri. Pe parcurs insa, dupa ce trec partile cele ami importante, interesul este din ce in ce mai scazut. As spune ca aceasta idee functioneaza doar partial. Se incearca sa se compenseze acest aspect cu o scena sexy la sfarsit, sau inceput, depinde cum privesti, dar acest artificiu nu functioneaza.
Distributia este o capcana foarte bine intinsa. Esti ademenit cu Monica Bellucci, dar ca sa ajungi sa o vezi pe ea in toata splendoarea trebuie sa vezi un numar impresionant de penisuri mai mult sau mai putin erecte si niste scene gay destul de explicite. Replicile sunt putine si stilul de filmare ciudat nu au permis vreo performanta artistica notabila. Prestatiile au fost total neconvingatoare.
Cand spun stil de filmare ciudat, ma refer la o prima jumatate de ora si un final pline de miscari de rotatie necontrolate si niste jocuri de lumini menite sa eradicheze de pe fata pamantului toti epilepticii. Mai mult, tot in aceste prime 30 de minute, pe fundal este un zgomot pe frecventa de 28 Hz, o frecventa joasa, aproape insesizabila, similar cu zgomotele produse de cutremure. Aceste sunete produc in randul oamenilor greata si ameteala. Ele au fost cauza pentru care multi oameni au iesit din salile de cinema in prima parte a filmului, iar acesta este exact efectul dorit de regizor. De lipsa de inventivitate nu pot fi acuzati scenaristii. Exemplul cel mai elocvent este personajul negativ, Tenia, un barbat gay care isi face veacul in barul de homosexuali Rectum. Trailer:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu